Bezpiecznie na Szczyt – wyniki quizu

Mamy już wyniki quizu organizowanego wspólnie z Formą na Szczyt. Cieszy nas, że tak licznie wzięliście udział i że Wasze odpowiedzi na pytanie otwarte były tak pomysłowe!

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej temat prawidłowego przygotowania do wypraw, śledźcie fanpage Bezpiecznego Powrotu (tutaj) oraz Formy na Szczyt (tutaj). Zachęcamy również do udziału w szkoleniach organizowanych przez naszych Partnerów.

 

 

Oto lista zwycięzców:

I miejsce: Tomasz Kempinski

II miejsce: Renata Borowiec

III miejsce: Jakub Budny

IV miejsce: Jakub Gajewski

V miejsce: Monika Zięba

Gratulujemy! Nagrodzeni zostaną poinformowani o wygranej także drogą mailową.

 

A poniżej poprawne odpowiedzi:

  • Ile kosztuje składka NNW na sumę 50 tys. zł w polisie Bezpieczny Powrót? 46 zł
  • Ubezpieczenie Bezpieczny Powrót działa nawet do wysokości 7600 m n.p.m.
  • Aklimatyzacja wysokogórska to stopniowe zdobywanie wysokości
  • Agencja wyprawowa, która dba o bezpieczeństwo klientów, gwarantuje wszystko oprócz intensywnego programu wyjazdu bez dni rezerwowych
  • W porównaniu do poziomu morza góry wysokie charakteryzuje wzrost wraz z wysokością promieniowania UV
  • Uniwersalnym lekarstwem na choroby wysokościowe jest zejście na niższą wysokość
  • Apetyt w górach potrafi zanikać, sytość osiągana jest po mniejszych porcjach
  • Odpowiednie nawodnienie organizmu w górach jest kluczowym aspektem żywienia i bezpieczeństwa w górach
  • W górach podczas podejścia, aby uniknąć deficytu tlenowego organizmu i związanego z tym zadłużenia tlenowego, należy wykonywać spokojne podejścia, tak aby nie mieć „zadyszki”
  • Wysiłek podczas treningu najlepiej jest monitorować poprzez pulsometr (poziom tętna)
  • Witaminy i mikroelementy w górach można znaleźć w odpowiednio zbilansowanych posiłkach liofilizowanych i zdrowych przekąskach
  • Chcąc zadbać o swój organizm przed wyprawą, należy wybrać się na badania krwi i sprawdzić swój stan odżywienia
  • Przed wyprawą poprawa parametrów wydolnościowych organizmu najlepiej zachodzi poprzez trening kondycyjny
  • W górach powyżej 1500 m n.p.m. wydolność organizmu spada o 1% co każde 100 m wysokości. Jaki (procentowy) spadek wydolności będzie na szczycie Mont Blanc (4810 m n.p.m.)? około 33%